Op dinsdag 24 mei organiseerde Studytube haar allereerste client event in Capital C in Amsterdam. In de voormalige hoofdstedelijke diamantbeurs ontving Studytube ruim 200 klanten en partners. Onder leiding van presentatrice en verslaggeefster Lisette Wellens namen we de bezoekers mee op reis naar de toekomst: wat staat ons te wachten op het gebied van werken en ontwikkelen? En hoe ziet de organisatie van de toekomst eruit?
Met inspirerende presentaties van futurist en trendwatcher Richard van Hooijdonk, Olympisch kampioen en Elfstedentocht zwemmer Maarten van der Weijden, de HR-projectmanager bij bol.com, Peter Dirks, de CEO van Talent First, Huub van Zwieten en CEO & Co-Founder van Studytube, Homam Karimi, kregen we antwoord op deze vragen – en meer.
Iedereen was het er unaniem over eens dat de manier van werken drastisch verandert in de toekomst en dat aanpassingsvermogen en professionele groei noodzakelijk zijn om mee te kunnen bewegen. Trends en uitdagingen volgen elkaar in steeds hoger tempo op en dat zorgt voor een vergroot belang van leren & ontwikkelen. Welke banen bestaan er nog over tien jaar en welke nieuwe functies zullen er komen? HR- en L&D-managers dienen goed vooruit te kijken om kansen op het gebied van L&D tijdig te herkennen.
Een digitaal leerplatform is daarbij van grote waarde, mits het zelf ook meebeweegt met de behoeftes van haar gebruikers. Karimi presenteerde samen met Gerhard Riphagen, CPO & Co-Founder van Studytube, en een aantal andere collega’s, de ambitieuze plannen die Studytube heeft voor haar alles-in-één-leerplatform. Karimi: “Niemand weet precies hoe de toekomst eruit zal zien. Wat we wel doorhebben is dat onze wereld sneller verandert dan ooit tevoren. De vraag is dan: hoe ga je hier als organisatie mee om? Feit is dat we het antwoord steeds meer bij onze eigen mensen moeten zoeken en dat de ontwikkeling van die mensen van groot belang is. Daarom hebben wij het streven om de eenvoudigste manier te worden voor organisaties om leren en ontwikkelen te organiseren en medewerkers te inspireren om met hun ontwikkeling aan de slag te gaan.”
Dit wil Studytube organisaties en hun medewerkers helpen bereiken door het leerplatform nóg doeltreffender en overzichtelijker te maken. Dit gaan we onder andere doen met behulp van een facelift, het weglaten van afleidingen, en door de navigatie zo intuïtief mogelijk te maken. Dit helpt gebruikers kostbare tijd te besparen en zo relevant mogelijke content te vinden. Daarnaast wordt er ook nieuwe inspirerende content toegevoegd aan het leerplatform.
Riphagen kondigde op het event de overname van inspiratieplatform SPEAKRS aan: “Met deze overname halen wij meer dan 100 bekende en inspirerende sprekers naar ons platform. Onder de noemer 'masterclasses' zijn deze te bekijken op het Studytube leerplatform. Toonaangevende sprekers als Typhoon, Daan Roosegaarde, Marc Lammers en Olcay Gulsen zijn allemaal te beluisteren en bekijken. Een prachtig vooruitzicht voor alle Studytube-gebruikers”.