Het hoofddoel van een auteurstool is het creëren van bedrijfsspecifieke content zoals microlearnings, online trainingen en klassikale trainingen. Waarom is dat tegenwoordig zo belangrijk?
Het verbetert de kennisdeling en borgt essentiële kennis
Het menselijke kapitaal van een organisatie bepaalt grotendeels het succes van de organisatie. Organisaties realiseren zich steeds meer dat hun medewerkers over veel kennis beschikken. Kennis die ook waardevol is voor collega’s. Met een auteurstool vereenvoudig je het proces rond het delen en borgen van essentiële kennis. Dit verkort de tijd die medewerkers spenderen aan het zoeken naar kennis. Een procesoptimalisatie die een organisatie veel oplevert.
Het verkleint de strategy-execution gap
Een uitdaging voor organisaties is het faciliteren van uniforme communicatie en het inzichtelijk maken van de impact van een (strategische) koerswijziging. Het doorvoeren van veranderingen in de organisatie roept vaak weerstand op bij medewerkers. Hoe ga je hiermee om als organisatie? Met een auteurstool ontwikkel je eenvoudig trainingen en andere informatieve materialen specifiek voor het veranderingstraject.
Het vermindert de kosten van veel gevolgde klassikale trainingen
Klassikale trainingen vormen voor veel organisaties een jaarlijks onderdeel op de agenda. Organisaties zijn voor deze klassikale trainingen aangewezen op externe opleiders en instituten. Dit kan de prijs opdrijven. Maar het kan ook anders. Een aanzienlijk gedeelte van de trainingen bestaat namelijk uit een theoretisch gedeelte. Dit theoretische gedeelte kun je digitaliseren. Door een groot deel online aan te bieden worden klassikale trainingskosten bespaard.
Het verhoogt de kwaliteit en verlaagt de kosten van het inwerktraject
In de praktijk kampen veel organisaties met hoge kosten van een inwerkprogramma. Vaak zijn het intensieve trajecten waarin medewerkers teveel informatie te verwerken krijgen in één keer. Dit gaat ten koste van de productiviteit waardoor de inwerktrajecten niet het gewenste effect opleveren. Geen productieve medewerkers, maar wel hoge kosten. Andere oorzaken zijn onder andere een gebrekkige informatievoorziening, lange inwerkperiodes, of het gebruik van dure resources in de organisatie.
De inwerktrajecten bestaan vaak uit een groot theoretisch gedeelte. Met de auteurstool digitaliseer je eenmalig dit gedeelte uit het bestaande inwerkprogramma. Hiermee bespaar je kosten, verkort je de benodigde hoeveelheid arbeidsuren en standaardiseer je de kennis die wordt overgebracht.
Versterk de waardepropositie van de organisatie met trainingen
Voor sommige organisaties is het toevoegen van eigen trainingen een manier om toegevoegde waarde te leveren aan hun klanten. Trainingen kun je inzetten om het dienstenpakket uit te breiden. Bedrijfsspecifieke kennis zorgt namelijk voor beter opgeleide medewerkers. Daarnaast verbetert het ook de service richting klanten. Denk bijvoorbeeld aan organisaties die een product verkopen waar een training voor nodig is.
Krijg grip op de organisatie van interne evenementen
Veel organisaties organiseren en geven zelf interne trainingen of workshops. Deze evenementen worden door medewerkers geïnitieerd. De organisatie en de communicatie rondom interne trainingen kunnen veel tijd en energie kosten. Met een auteurstool maak je gemakkelijk een evenement aan in de online academy en vermeld je de benodigde informatie. Hiermee bespaar je onnodig veel interne communicatie en creëer je grip op de georganiseerde interne evenementen.