Een leven lang leren. Voor de meeste organisaties is het essentieel. Maar niet elke medewerker kijkt hier op dezelfde manier en met evenveel enthousiasme tegenaan. Onder het credo “Learning never stops” werkt Funda er hard aan om leren een integraal onderdeel te maken van het werk. En hun unieke aanpak biedt wellicht ook inspiratie voor jouw organisatie.
Om medewerkers te activeren voor leren & ontwikkelen, kun je vele paden bewandelen. Een van de wegen die veel organisaties hier al voor zijn ingeslagen, is het verbeteren van hun leeraanbod. Elke medewerker heeft andere leerbehoeften en daar wil je als organisatie een antwoord op bieden. Maar het aanbieden van de juiste leermiddelen is pas stap één. Want hoe zorg je er vervolgens voor dat werknemers niet alleen reactief, maar ook proactief aan de slag gaan met hun ontwikkeling?
Net zoals Funda vraag en aanbod op de vastgoedmarkt verbindt, weet het bedrijf op creatieve wijze medewerkers met leermogelijkheden te verbinden. Vanaf dag 1 zorgen ze er bij Funda voor dat medewerkers niet alleen op de hoogte zijn van leerbudgetten, -mogelijkheden en -middelen, maar ook van het belang van leren binnen de organisatie. Naast andere waarden, die ze bij Funda heel toepasselijk “Fundamentals” noemen, is “Learning never stops” namelijk een “Fundamental”. Deze worden continu op diverse plekken onder de aandacht gebracht. Zo worden medewerkers er steeds weer aan herinnerd dat leren geen eenmalige interventie is, maar een continu proces.
Chantal Lotze ontfermt zich als People Support Partner bij Funda over leren & ontwikkelen. Om een leven lang leren makkelijker te maken, heeft Chantal al diverse initiatieven uitgerold, zoals de lancering van een eigen leerplatform, de “Fundacademy”. Mede dankzij haar eigen werkverleden als personal assistent in de reclamewereld, zorgt ze er bij vrijwel al haar projecten voor dat ze de marketing- en communicatieafdeling betrekt. En deze samenwerking leidt tot opvallende campagnes en grotere betrokkenheid bij L&D in elke laag van het bedrijf.
Dat leren & ontwikkelen meer aandacht behoeft, daar zijn de meeste L&D professionals het volgens onze laatste L&D Monitor dan ook over eens. Slechts 47% van de HR-professionals is tevreden met de aandacht die medewerkers en leidinggevenden besteden aan hun ontwikkeling. Maar hoe activeer je jouw medewerkers nu op een effectieve manier?
Naast haar creatieve aanpak in de communicatie over leren & ontwikkelen, begrijpt Chantal Lotze ook hoe belangrijk het is dat hun credo “Learning never stops” in de hele organisatie wordt aangemoedigd en ondersteund. Zij weet dan ook steeds de juiste mensen te betrekken in de communicatie over leren en de Fundacademy; van leidinggevenden tot aan de CEO.
Heb jij ook een online academy in jouw organisatie, of ben je van plan er een in te richten? In het webinar “Hoe Funda medewerkers activeert voor leren & ontwikkelen” deelt Chantal Lotze samen met Mia Bijman, Customer Success Manager bij Studytube, hoe je jouw medewerkers succesvol aanzet om aan de slag te gaan met hun ontwikkeling.
Chantal en Mia nemen je mee door de drie fasen van de lancering van een online Academy. Je krijgt tips om leren blijvend top of mind te maken in je hele organisatie. En je leert hoe je op een creatieve manier aandacht creëert voor je eigen online leerplatform of academy. Voor, tijdens én na de lancering.