Zorgverzekeraar CZ streeft ernaar om haar 3,6 miljoen klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het is haar missie om zorg in Nederland goed, betaalbaar en toegankelijk te houden voor iedereen. Onderdeel hiervan is service en gemak bij alles wat met de zorgverzekering te maken heeft en werken aan toekomstbestendige zorg. In het verlengde daarvan is het zaak om de medewerkers van CZ de juiste kennis en kunde mee te geven om die digitale dienstverlening een boost te geven.
Daarom zet de zorgverzekeraar volop in op de ontwikkeling van haar medewerkers. Om zo talenten uit de markt aan te trekken, maar ook om haar huidige medewerkers in staat te stellen duurzaam inzetbaar te blijven. CZ zet daarom in op o.a. het vergroten van de digitale vaardigheden van haar medewerkers.
In deze case study leer je:
- Hoe CZ de digitale vaardigheid van haar medewerkers vergroot met behulp van leren & ontwikkelen;
- Hoe CZ een streepje voor heeft in de war for talent door de juiste doorstroommogelijkheden te bieden;
- Wat het belang van relevant leeraanbod is bij de ontwikkeling van medewerkers.